Positionering
Wilt u een nieuwe organisatie of dienst in de markt zetten? Na een fusie als nieuwe eenheid naar buiten treden? De externe beeldvorming van uw organisatie verbeteren? Positionering maakt het verschil.
De juiste vragen
Uw positionering vereist weloverwogen antwoorden op soms bedrieglijk eenvoudige vragen als: wat is de essentie van uw organisatie? Waar ligt de kracht? Waar wilt u met uw organisatie over een paar jaar staan? Wat is uw markt en wie is nu precies uw doelgroep? Welke plaats heeft uw organisatie in het netwerk van tegenstanders, medestanders, concurrenten, partners of sponsors? Wat wilt u met uw organisatie uitstralen? Hoewel deze vragen voor de hand lijken te liggen, hebben veel organisaties er geen helder of eenduidig antwoord op. Daardoor kan het ontbreken aan focus en een duidelijke koers.
Eerst positionering, dan profilering
Ik help u eerst met het opstellen van een heldere en eenduidige positionering. Daarna ontwikkel ik in samenwerking met u een duidelijk profiel en de bijpassende communicatiestrategie. Het resultaat: de buitenwereld krijgt een glashelder beeld van uw organisatie, product of dienst.
Edith Snoey, Vicevoorzitter Adviespunt Klokkenluiders
“Ilse heeft een belangrijke rol gespeeld bij de positionering van het Adviespunt Klokkenluiders. Zij is in staat geweest om in een zeer korte tijd meer dan voldoende kennis te hebben van de inhoud van de klokkenluidersproblematiek en deze op uitstekende wijze te vertalen naar profilering.”