Lancering Adviespunt Klokkenluiders

Groot communicatietraject voor de lancering van het Adviespunt Klokkenluiders, een nieuwe organisatie gericht op (potentiële) klokkenluiders binnen de overheid en het bedrijfsleven. Ik heb de positionering opgesteld en de commissie en de staf van het adviespunt geadviseerd in deze spannende opstartfase vol (ook politieke) tegenstand en een polariserende rol van de media. Ik heb de communicatiestrategie opgesteld en de uitvoering van alle communicatieactiviteiten gecoördineerd: website, huisstijl, social media. Ook verzorgde ik de persbenadering en adviseerde de voorzitter bij mediaoptredens. En organiseerde het openingsevenement met de minister van BZK, de pers en genodigden uit het bedrijfsleven en de overheid.

Na de lancering heb ik het klantevaluatieproces en het registratie- en rapportageproces opgezet. Ik heb het eerste jaarverslag geschreven, gevolgd door het regisseren van een persconferentie met de minister van BZK en de voorzitter om dit jaarverslag te presenteren. Tot slot heb ik de lopende communicatie van het eerste half jaar van het bestaan van het adviespunt verzorgd.

Het resultaat was dat het adviespunt goed op de kaart is gezet: klokkenluiders weten het adviespunt te vinden en het adviespunt is een belangrijke speler geworden in de discussie over hoe klokkenluiders in Nederland geholpen zouden moeten worden.